Broederlijk delen

"Bij Broederlijk Delen verdwijnen 8 van de 71 banen, zo deelt de ontwikkelingsorganisatie woensdag mee. De herstructurering bij Broederlijk Delen wordt doorgevoerd na enkele verlieslatende jaren en een terugval van de schenkingen."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111130_152&word=broederlijk+delen.

Een spijtige zaak : ook hier primeren blijk de wetten van de markt.

Maar 71 medewerkers ???? Ik denk dat mijn nu al graatmagere magere bijdrage aan dit "werk van barmhartigheid" volledig zal verdwijnen. Enkel bij rechtstreekse steun aan vertrouwde ontwikkelingswerkers weet je dat elke cent die je geeft aan het gewenste doel besteed wordt.

En persoonlijk heb ik er ook totaal geen behoefte aan mee te helpen aan de sensibiliseringscampagnes van Broederlijk Delen, die, zoals zovele andere NGO's mijns inziens veel te veel de politieke toer opgaat, en die zeer dikwijls standpunten verdedigt waar ik totaal niet achtersta.

Maar dat is natuurlijk mijn eigen mening. Blijf vooral gul geven want, zelfs indien er teveel in bijkomstigheden en soms zelfs ronduit verkeerd wordt geïnvesteerd, alle (overblijvende) beetjes helpen.

No comments: