'Laten
we enkel aan de klant denken'.
"Als de NMBS zoals gepland wordt omgevormd van een groep met drie entiteiten naar
een met twee, dan is dat ten koste van de NMBS-Holding. De baas daarvan, Jannie
Haek, is niet rouwig om die transformatie: 'De structuur moet veranderen, dat
staat vast. Het enige wat nu telt, is dat we de klant centraal stellen', zo zei
hij in Terzake (Canvas)."
Wie gelooft die ruzie stokende "managers" nog ? Indien ze de klant inderdaad centraal stellen zou dat ook de allereerste keer zijn in de geschiedenis van de NMBS !
Ik ben een ervaringsdeskundige terzake : ik heb meer dan een kwarteeuw geleden onder de willekeur van het spoor. De kans dat de klant inderdaad centraal gesteld wordt schat ik op 1 op 1000, die is met andere woorden onbestaande (en zelfs onmogelijk).
Klantvriendelijkheid moet een van de voornaamste drijfveren worden en zelfs dat zou een bijna wereldschokkende revolutie vereisen.
No comments:
Post a Comment