Euthanasie

"Sinds 2002 omschrijft de Belgische wetgever euthanasie erg precies: het gaat om actieve levensbeëindiging, verricht door een arts, van een wilsbekwame persoon, op diens vrijwillige en herhaalde vraag, in geval van een medisch uitzichtloze situatie en bij aanhoudend en ondraaglijk psychisch en/of lichamelijk lijden. En meteen is euthanasie ook daartoe beperkt.
Al de rest is géén euthanasie."

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/euthanasie-verdient-een-correcte-definitie/article-opinion-129621.html.

Ik heb dat artikel met verbijstering (proberen) lezen. Begrijp ik het goed ? Wanneer een Belgische wet afgekondigd wordt moet de rest van de wereld zwijgen ? Of een uiterst rigoureuze toepassing van de letter van de wet ? Ik kan echt niet meer volgen, maar ieder die me kent weet dan mijn intellectuele capaciteiten zéér snel achteruitboeren ...

No comments: