Gidsland

Wereld reageert op euthanasiewet voor kinderen: 'Belgen zijn kindermoordenaars'.

"België wordt met de uitbreiding van euthanasie naar alle leeftijden het eerste land ter wereld dat deze stap zet. Het blijkt een ethische kwestie die de rest van de wereld niet onbewogen laat."

"België is een gidsland als het op ethische wetgeving aankomt. Zaken die elders weinig ingang vinden, zoals het homohuwelijk, de abortuswet en euthanasie, worden hier sneller overwogen en toegepast dan elders in de wereld. De uitbreiding van euthanasie naar wilsbekwame minderjarigen valt dan ook niet overal in goede aarde."

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/wereld-reageert-op-euthanasiewet-voor-kinderen-belgen-zijn-kindermoordenaars/article-normal-128873.html.

Het hangt er maar van af wat je een gidsland noemt. Ik zelf voel mij er bijzonder onwel bij om in zo'n gidsland te wonen ! Wilsbekwame minderjarigen ? Waarom worden kinderen dan niet op alle gebied wilsbekwaam gemaakt ? Deze wet geeft mij koude rillingen ! Soms voel ik me opgelucht omdat ik de gevolgen van deze recente ongelukken in onze stuurloze maatschappij niet al te lang meer zal moeten meemaken ...

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Gidsland op de autosnelweg naar de dood.

Pablo Carpintero said...

De nieuwe euthanasiewet zorgt voor de ergste reputatieschade voor België sinds de affaire-Dutroux. Dat zegt professor Economie Paul De Grauwe op Twitter.

Azijn Piet said...

Maak kinderen volledig wilsbekwaam. Dat is de ultieme logica achter die wet. Dan stort de maatschappij op de kortste keren volledig in mekaar. Leve de chaos !