Graai maar ...

Al jaren doe ik ernstige inspanningen om mijn gas- en electriciteitsrekeningen te verminderen. Ik verbruik dan ook steeds minder gas en electriciteit, maar de afrekening beloont mijn inspanningen totaal niet. Quite the contrary, de "bevoegde instanties" graaien steeds dieper in mijn porte monnaie.

Ik heb zojuist een brief gekregen van Electrabel GDF Suez waarin gemeld wodt dat mijn maandelijks voorschot  ingevolge "een aantal overheidsmaatregelen" met 11.42 % wordt verhoogd.

Dat nieuwe bedrag is nu opgelopen 17.95 % van mijn pensioentje. Is er dan werkelijk geen grens aan de graaizucht van de overheid en de - zou ik durven schrijven aanverwante - nutsbedrijven ?

Het is hoog tijd dat de politieke invloed van de nutsbedrijven finaal gebroken wordt en dat de kosten van foute overheidsbeslissingen door de kiezers wordt afgestraft met enkele gebroken carrières.

Maar ja, wij zijn niet meer dan een bende goedwillige onnozelaars die alles slikken wat ons wordt voorgeschoteld.

5 comments:

D said...

veranderen van leverancier! en eigenlijk kan je dit elk jaar doen, elk jaar de goedkoopste nemen.
als je altijd bij de zelfde leverancier blijft betaal je te veel.
via de vreg kan je de test doen.
de aardgas en elektriciteit dat door uw leidingen stroomt is bij alle leveranciers 't zelfde.

Pablo Carpintero said...

Heb ik geprobeerd ! Dat is grotendeels "kurieren am Symptom" - veel geblaat om weinig wol en vechten tegen de windmolen. Vroeg of laat hebben ze u toch "te stekken".

Het systeem moet veranderen !

Zolang multinationals, banken en nutsbedrijven het land blijven beheersen zal er NIETS veranderen.

Pablo Carpintero said...

D : verdere discussie is zinloos ; je antwoordt mijns inziens naast de kwestie.

D said...

misschien juist, misschien niet, maar ik zeg altijd wie graag te veel betaald moet blijven waar hem is en niet zagen dat de rekening te duur is hé. das m'n standpunt.

Pablo Carpintero said...

Ik heb nog één allerlaatste bericht doorgelaten om aan te tonen dat D en ik over totaal verschillende problemen bezig zijn.

D: zijn porte monnaie ; ik de wildgroei van onze maatschappelijke problemen.