Gezin

"Het gezin met vader, moeder en twee kinderen is allang niet meer de norm en toch vindt iedereen het normaal dat kinderlozen een deel van hun inkomen afstaan aan gezinnen."

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20160602_02320181.

Ik word ziek bij het lezen van dergelijke opinies. Alles waarop onze maatschappij sedert eeuwen gevestigd is wordt rechtstreeks of onrechtstreeks in vraag gesteld ; niets is nog vanzelfsprekend, ook niet de solidariteit tussen bevolkingsgroepen en het herverdelingsprincipe - toch een van de basispricipes waarop de werking van van de overheid berust.

Steen voor steen wordt uit de fundamenten van onze samenleving weggebroken.

Gedwongen solidair met gezinnen ?? Ja, natuurlijk ! Ik begrijp zelfs niet dat de vraag gesteld kan worden. Maar is "natuurlijk" geen woord dat niet meer gebruikt mag worden ?
Wat is natuurlijk ?

Ik keer de stelling om : gedwongen solidair met alle mogelijke soorten (afwijkingen in) leefwijzen, inzichten, en zo voort ??  Die vraag mag niet gesteld worden ; dat kan en mag niet want dat is politiek incorrect, achterlijk, conservatief, traditioneel en not done.

Een nieuwe wetmatigheid :

gooi alles overboord wat 50 jaar geleden een gouden leefregel  was ;
en omarm alles wat toen als afwijkend of onnatuurlijk beschouwd werd.

Dan pas zal je een politiek correcte burger zijn ! En onze maatschappij een stap dichter bij de afgrond.

Ik hoop dat ik overdrijf, maar ik vrees van niet.

No comments: