Afzetters en leugenaars

Ik ga jullie niet lastig vallen met het bijna onvoorstelbare avontuur dat ik vandaag in "mijn" bank beleefd heb.

Ik ben klant bij die bank sedert de jaren zestig van vorige  eeuw en ik heb maar één trend gezien in de klantvriendelijkheid : die gaat steeds sneller bergaf ! En de peperdure en onophoudende publiciteitscampagnes van de banken verandert daar niets aan. Tussen hetgeen ze beweren en hetgeen ze doen gaapt een bodemloze kloof !

Bankiers hebben  slechts één objectief : winstmaximalisatie.  Het belang van de klanten kan hen gestolen worden. Zij buiten schaamteloos hun oligopoliepositie uit ; de overheid staat erbij en kijkt er naar.  De overheid is een schuldige medeplichtige.

De klant is machteloos : van bank veranderen is zinloos en bijna onmogelijk. En alle banken werken volgens hetzelfde model : er is geen weg uit het systeem. De klant zit gevangen ...

Bankiers geven met plezier fortuinen uit aan paleisachtige kantoren maar de  klanten zijn er niet echt welkom.

Hun minachting voor de klant kent geen grenzen ; de klant is er voor de bank en niet omgekeerd.

Al de rest is gelogen !

2 comments:

Pablo Carpintero said...

De overheid lijkt stilaan een filiaal van de banken te worden !

Anonymous said...

Medeplichtige ??? Neen ! Mede dader !!