Proximus op zijn best !

"Er zijn dinsdag opnieuw technische problemen opgedoken bij Proximus, dat bevestigt het bedrijf op Twitter. Maandagavond werd het bedrijf al getroffen door een panne. Proximus heeft ook een compensatie voorzien: het gaat z’n klanten tegemoetkomen met twee weken gratis toegang tot alle betalende televisiekanalen. Dat zegt Proximus aan VTM Nieuws.

Vorige week gaf Proximus-ceo Dominique Leroy nog deemoedig toe dat 2017 ‘geen goed jaar’ was, en dat 2018 absoluut beter moest worden. Het is nog maar de vraag in hoeverre dat aan het lukken is. Gisteravond rond 20 uur werd het bedrijf getroffen door een panne, die zich over het hele land uitstrekte. Klanten konden geen gebruikmaken van digitale televisie.

Sociale media werden overstelpt met klachten. Daarop reageerde het bedrijf dat het om ‘een algemeen probleem’ ging, waar druk aan werd gewerkt. Vanaf 21.15 uur trad Proximus TV gradueel weer in werking. Volgens een woordvoerder was de oorzaak een elektriciteitspanne in een datacentrum.

Dinsdagvoormiddag kwamen er via sociale media opnieuw meldingen van problemen met telefonie, internet en televisie. De woordvoerder bevestigt dat er opnieuw klachten binnenstromen. 'Momenteel zijn we aan het onderzoeken wat er precies aan de hand is. Het is niet duidelijk of het om een nieuwe storing gaat', aldus woordvoerder Jan Margot. 'We hebben ook geen idee wat de omvang, de aard en de oorzaak van het probleem is.'"


Herlees de laatste zin van het citaat : je moet toch maar durven niet waar !

Ik heb  de stellige indruk dat de informatica en top technologie ook voor de "super specialisten" steeds meer "zwarte dozen" opleveren.  Dat is nu onder andere ook al het geval in het bankwezen waar jonge leerling-tovenaars programma's en toepassingen ontwikkelen die geen kat nog begrijpt.

De verspreiding van die trends in de maatschappij kan letterlijk levensgevaarlijk worden !