Lourdes

De Standaard schiet weer een hoofdvogel af :

"Op bedevaart gaan naar Lourdes is nog steeds hot in België. Nog elk jaar gaan er 1.000 mensen mee, onder wie heel wat jongeren."

Lees : http://www.standaard.be/plus/20160915/avond?page=9.

Het is inderdaad zo dat het aantal bedevaarders uit België sedert  jaren sterk achteruit gegaan is. Maar het aantal van 1000  dat in het artikel genoemd wordt is ronduit belachtelijk laag. Alsof je enkel en alleen met een van de  twee treinen die de hospitaliteit afhuurt in Lourdes kan geraken.

Beste redactie, indien zulke baarlijke onzin nodig is om de avondeditie te vullen kan die even goed afgeschaft worden ! Mijn vertrouwen in de gegevens die ik uit jullie edities oppik vermindert van dag tot dag.

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Eigenlijk moest ik overmorgen ook weer naar Lourdes vertrekken. Spijtig dat ik mijn plaats niet kan afstaan aan de journalist die deze baarlijke onzin geschreven heeft.

En overigens zullen zij die denken dat ze Lourdes ook moeten moderniseren wel eens op het verkeerde paard kunnen wedden !

Johan said...

Je zou ons dat toch niet aandoen: een slordige journalist meenemen door Frankrijk! Dan nog honderd keer liever Pablo Carpintero!

Pablo Carpintero said...

Ik zal dus maar dank je zeggen hoewel ik ervan overtuigd ben dat die "honderd keer" geen compliment is !