Pensioen ?

De man bezorgt mij soms bijna nachtmerries, maar nu en dan vertelt hij ook eens iets zinnigs. Dat heeft dan dikwijls niets met godsdienst te maken.

"Oudere mensen moeten minder werken of vroeger met pensioen gaan. De vrijgekomen jobs zouden dan naar jongeren kunnen gaan. Dat is de mening van paus Franciscus, die daarmee opnieuw een oproep doet tot ‘sociale gerechtigheid’.

‘Een samenleving die oudere mensen dwingt te lang te werken en een hele generatie zonder werk zet, is dom en kortzichtig’, zo liet de paus zich woensdag ontvallen tijdens een audiĆ«ntie met de christelijke Italiaanse vakbond CISL."

Lees: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170628_02946480.

Ik stel me al decennia lang de vraag waarom ouderen moeten blijven werken terwijl jongeren naar werk snakken. Ik kreeg nog nooit een zinvol antwoord.

De man in het wit vertelt niet alleen onzin. Onze "leiders" zijn inderdaad dom en doorzichtig.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

"De Hoge Raad voor de Werkgelegenheid (HRW) roept minister van Werk Kris Peeters op om niet te wachten tot 2030 om de pensioenleeftijd op te trekken naar 67 jaar, maar dit al een pak vroeger te doen."

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/hrw-pensioenleeftijd-moet-sneller-opgetrokken-worden/article-normal-872289.html.

Iedereen begrijpt dat dit essentieel is. Ik ben blijkbaar een achterlijke nulliteit die niets begrijpt van economie en aanverwante sprookjes.