Zwarte zwarten

Uit het evangelie van de zoon van de landverrader Reimond Tollenaere, bijgenoemd de "’Vlaamse Goebbels"die sneuvelde aan het Oostfront :

"Als je terugdenkt aan die tijd, kan ik me er iets bij voorstellen. Ik heb het lastig met die diabolisering van Hitler. Stalin bracht tien keer meer van zijn eigen mensen om in de Goelag, en dan zwijgen we over Mao. Ik heb het lastig met die twee maten en twee gewichten. Ik kan me niet indenken dat Hitler een crimineel was. Hij vocht en liet anderen vechten, voor een ideaal. Op sociaal vlak heeft hij veel verwezenlijkt. Wellicht gaat het om een mix van boosaardigheid en grootheidswaan."

Lees het ganse artikel indien je ertoe in staat bent : http://www.standaard.be/cnt/dmf20171027_03158000.

Ik heb er geen enkele behoefte aan om half elogieuze artikels le lezen over een landverrader die slechts aan het vuurpeleton ontsnapt is omdat de Russen er sneller bij waren

Maurice De Wilde zou zich omdraaien in zijn graf samen met de honderdduizenden landgenoten die rechtsreeks of onrechtstreeks "genoten" hebben van het Hitlerregime. Die onverbeterlijke aanhangers van Hitler en zijn trwawanten zouden er beter het zwijgen toe doen. Maar ze zijn nog altijd uit op wraak. Die zit er nog altijd diep ingebakken.

In mijn zwartste dromen loop ik rond in een onafhankelijk Vlaanderen dat dit soort mensen helden des vaderlands zouden noemen

Van dat verschrikkelijke visioen, spaar ons heer !

No comments: