Een mij onbekende economiste geeft enkele rake lappen op de communicatie van Belfius :
"Hier ontspoort de communicatie van de vernieuwde bank. Op de website lees ik dat Belfius "als maatschappelijk geëngageerde en lokaal verankerde relatiebank - samen met u - voor 3 engagementen gaat". Dit is echt kletspraat, en vooral geen klantentaal.
De taak van een bank is de koopkracht van haar klanten over een lange termijn te beschermen, onder meer door rente te geven op spaartegoeden en kredieten te verstrekken om een woning of auto te kopen. En door (slapende) spaartegoeden aan te wenden om projecten van particulieren, bedrijven en overheden te financieren." ... en veel meer van dat moois.
Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Gedachte/article/detail/1403862/2012/03/05/Corebusiness-en-kletspraat-van-een-bank.dhtml.
Maar heb ik het artikel te snel gelezen of vergeet die dame een essentieel punt ? De bank, zelfs een staatsbank, moet in de eerste plaats winst maken. En de klanten ? Ja de klanten ... zoals ik vroeger al schreef beschouwen de meeste banksters de klanten als een vervelende bijzaak.
No comments:
Post a Comment