Flamin

Op de website van Knack staat een quiz : "Bent u een échte Vlaming? Doe de quiz". Ik vind de vragen nogal belachelijk. Het is niet omdat je bepaalde feiten weet dat men je in een bepaalde categorie kan schuiven.

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/bent-u-een-echte-vlaming-doe-de-quiz/article-normal-264167.html.

In 't algemeen ben ik niet slecht in dit soort "weetjes"-quizen. Het is dan ook met grote fierheid dat ik kan melden dat ik 3 punten op 10 behaalde op die quiz. En bij de drie goede antwoorden is er dan nog een toevalstreffer.

Mijn vaderland is en blijft België, niet het door "antwaarpen" gekoloniseerd gebied dat men Vlaanderen noemt.

En voor wie zegt dat België een artificieel, pas een paar eeuwen geleden uitgevonden begrip is : dat is evenzo het geval voor Vlaanderen.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Meneer Eric Van Rompuy zegt in een interview met De Standaard dat we veel redenen hebben om te vieren, omdat Vlaanderen nu twintig maal meer middelen en bevoegdheden heeft dan bij het prille begin onder Gaston Geens.

Ik kan het dan alleen maar spijtig vinden dat het ons ook geen wtintig maal beter gaat !