Kerkhof

De stad Gent heeft een loofwaardig initiatief genomen. Van alle graven op de kerkhoven van de stad werden foto's gemaakt en kan de juiste locatie van elk graf opgespoord worden. Zo kunnen ook mensen die niet te dikwijls op de kerkhoven vertoeven toch nog de juiste locatie van hun geliefden vinden.

Zowel voor mijn vader als voor mijn moeder word ik naar de juiste plaats geleid. Toevallig of niet wordt er geen naam vermeld op het plan bij het graf van mijn vader. En bij mijn moeder staat een mij totaal onbekende naam.

Meer dan twee maand geleden heb ik per mail uitleg gevraagd aan de bevoegde stadsdienst. Tot nu toe heb ik geen enkele reactie ontvangen. Waarschijnlijk zal ik de schepen of de burgemeester wakker moeten schudden ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Nog een spijtig detail : de foto's van de graven werden na Allerheiligen genomen zodat de graven grotendeels bedekt zijn met potten totaal vergane bloemen. Maar ja, niet alles kan perfect zijn ...