Meter Okegem

Bijna bij toeval zie ik dat mijn grootmoeder Maria Antonia De Vidts vandaag 131 jaar geleden geboren werd te Pamel. Ik was haar oudste kleinkind.

Ik heb in mijn blogs al meerdere malen haar veel te korte levensloop beschreven (zie onder andere http://confusedcontrarian2.blogspot.be/2012/09/25-september.html). Zij overleed in haar woning te Okegem op 25 september 1949.

En gisteren, 30 januari, was het 82 jaar geleden dat haar zoon Paul Neukermans (ik draag zijn voornaam) overleed : hij was pas 14 jaar oud. Een dikke twee jaar nadien verloor zij ook haar oudste zoon Kamiel, 23 jaar oud aan de gevolgen van een ongeluk gedurende zijn legerdienst. Hij was een van de stichters van de KAJ in Okegem.

Zij verloor twee van haar vijf kinderen. Haar leven is niet over rozen gegaan ...

No comments: