Vermogen

"Uit een Europese studie van ING blijkt hoe het vermogen van de Belgen bij de hoogste in Europa blijft, terwijl in alle landen de vermogens onder de crisis hebben geleden.
De rijkdom van gezinnen in Europa is sinds 2007 sterk aangetast door de financiële crisis. Het gaat daarbij om zaken als een huis, bankrekening of beleggingsportefeuille. Het gaat dus niet om het gezinsinkomen, al zijn beide zaken wel met elkaar verbonden.

Uit de ING-studie blijkt dat de rijkdom van het gemiddelde Belgische gezin sinds 2007 met 18 procent is toegenomen, ondanks de daling sinds het begin van de financiële crisis."

Lee meer : http://www.standaard.be/cnt/dmf20160120_02079302.

Dat is horse manure !! Dat gaat dus totaal in tegen de evolutie van mijn eigen magere spaarcentjes, die de klap van 2007-2008 bijlange nog niet hebben verteerd en die met het begin van 2016 weeral in een vrije val zitten, dit niettegenstaande mijn zo risicoloos mogelijke beleggingen.

Als gepensioneerde zoek in niet groei en opbrengst, maar zo goed mogelijk behoud van wat ik heb, en dat lukt van geen kanten.

Aan wie ligt dat  ? Een mogelijks gebiaiseerde of partiële studie - het zou niet de eerste zijn - en ik viseer hier niet ING ; de "supercompetentie" van mijn bank, of mijn eigen luiheid en gebrek aan kennis ? Ik had mijn spaargeld nooit aan de banken mogen toevertrouwen : het enige belang dat ze herkennen is het hunne.

Ik heb geen enkel vertrouwen meer in de banksector ! Het is een pijnlijk dure les geweest.

3 comments:

D said...

had dit artikel vandaag ook gelezen (eigenlijk de kop vh artikel) en m'n wenkbrauwen fronsten ook eens...
maar als ik nu uw blog lees en ze rekenen het huis der ook bij...
tja dan zit ik toch over den helft van het bedrag! :)

Pablo Carpintero said...

Ik begrijp je reactie niet.

Pablo Carpintero said...

IK heb een commentaar "per ongeluk" gewist, maar herhaling is overbodig.