Konijnen

"Paus Franciscus heeft vandaag gezinnen met veel kinderen geloofd, twee dagen nadat een uitspraak over katholieken die niet moeten kweken "als konijnen" voor heel wat controverse had gezorgd. "Het geeft troost en hoop te zien dat er zoveel grote gezinnen zijn die kinderen verwelkomen als een waar geschenk van God", zei de paus tijdens zijn wekelijkse algemene audiëntie. Volgens de paus zijn het niet de kinderrijke gezinnen die armoede creëren, maar het systeem."

Lees : http://www.demorgen.be/buitenland/paus-franciscus-armoede-niet-de-schuld-van-grote-gezinnen-wel-van-systeem-a2189653/.

Ik weet echt niet meer wat ik van die man moet denken. Ik deel veel van zijn sociaal-economische denkbeelden, maar in de rest van zijn verklaringen loop ik meestal reddeloos verloren.

Geef hem een micro en hij begint te praten. Soms lijkt zijn mond sneller te reageren dan zijn hersenen.  Aïe, aïe, aïe ...

1 comment:

Anonymous said...

Ik vraag me af wat de andere man in het wit daarover denkt ...