Hyperinflatie

In de Standaard van dit weekend lees ik : "Grote vuurkracht, klein effect" in "Het jaar dat de ECB haar bazooka besloot boven te halen" (blz E4 en E5).

Daarin prijkt :

"In Europa wilde vooral Duitsland absoluut niet van de kapitaalinjecties horen. 'Duitsland herinnert zich nog levendig de hyperinflatie van na de Tweede Wereldoorlog.'"I

De economist die dit citaat aangewreven kreeg zal waarschijnlijk niet zeer gelukkig zijn !

Als economist ben ik jaren opgevoed met beschrijvingen van de hyperinflatie in Duitsland na de eerste wereldoorlog ; dit is de allereerste keer in mijn 75 jaar op deze aarde dat ik een verwijzing zie naar de hyperinflatie na de tweede wereldoorlog !

Waarom neem ik de moeite die artikels nog te lezen wanneer zulke enormiteiten onverbeterd in de krant verschijnen ? Zij ondermijnen de algemene geloofwaardigheid die mijns inziens al meerdere min of meer ernstige klappen gekregen heeft.

Gelukkig zie ik dat de fout intussen wel verbeterd is op de website van de krant.

No comments: