Big Mac

"Jim Delligatti is overleden. De naam zegt u waarschijnlijk niets. Maar zonder hem zouden we nu wellicht geen ‘Big Mac’ hebben gegeten bij McDonald’s.

In 1967 was Michael ‘Jim’ Delligatti een franchisehouder van McDonald’s in een buitenwijk van de stad Pittsburgh. Hij vond dat de standaardburger te klein was voor de hongerige Amerikanen en bedacht daarom een groter alternatief. Met meer vlees.

Delligatti kwam met de ‘Big Mac’ op de proppen: een hamburger die bestond uit twee stukken vlees, met niet alleen een broodje aan de onder- en de bovenkant, maar ook in het midden. En met ijsbergsla, een plak kaas, uien, augurken en een pak saus ...


Delligatti was ook de uitvinder van de Egg McMuffin, waarmee hij de aanzet gaf voor het ontbijtmenu.

De Amerikaanse hamburgergigant McDonald’s heeft woensdag bekendgemaakt dat Jim Delligatti, die de wereldberoemde stevige hap introduceerde, op 98-jarige leeftijd is overleden."

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20161201_02602234.

U zal me waarschijnlijk niet geloven maar ik heb in mijn 76 jaar nooit een voet in een McDonalds gezet en ik heb nooit, ook niet tijdens mijn menigvuldige verplaatsingen naar Amerika, een Big Mac of een Egg McMuffin verorberd. Ik heb ook nooit een voet in een Kentucky Fried Chicken gezet.

Ik moet wel schuldig pleiten aan bezoeken aan of thuisbestellingen door Pizza Hut - tegen beter weten in.

4 comments:

Pablo Carpintero said...

En ik heb één keer een Quick bezocht.

Anonymous said...

How snob can you get ?

D said...

Pizza hut is niet slecht maar véél te duur in het restaurant.
afhaling valt mee, maar is jaren geleden toch...

ps: ik dacht dat u hier geen "anonymous" meer ging toelaten?
hebt u toch eens gezegd ... ;)

Pablo Carpintero said...

Waarde D,

1.0 moeida
2.0 ik beslis wat ik publiceer of niet, en niet alle "anonymous" zijn echt onbekend.