Handje geven

"Een Gentse moslim weigerde tijdens zijn huwelijk schepen Sofie Bracke een hand te geven: ‘Ik geef vrouwen geen hand, alleen mijn eigen vrouw’. ‘Ik stond perplex’, reageert de schepen. ...

‘We moeten ons allemaal bezinnen over hoe we samenleven. Als stadsbestuur doen we iets aan racisme en discriminatie, bijvoorbeeld door de praktijktesten op de woningmarkt. Maar ook de moslimgemeenschap heeft een taak om de rechten van de mens te bewaken." ...

‘Ze moet duidelijker stellen dat bepaalde beginselen en rechten niet onderhandelbaar zijn.’

‘De gematigde moslims spelen daarbij een belangrijke rol. Zij hebben het beste voor met onze democratie. Maar ze dreigen hieronder te lijden omdat mensen geen onderscheid meer zullen maken tussen gematigde en geradicaliseerde moslims.’ ...

Het is niet de eerste keer dat de schepen dit meemaakt."

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20161015_02521021.

Blijkbaar moeten de verdraagzaamheid, de goede wil, en de beleefdheid, voor sommigen nog altijd van één kant blijven komen. Maar persoonlijk vrees ik dat het te laat is om daar nog veel aan te veranderen. En wie mij niet gelooft moet maar eens beter om zich heen kijken op straat, of op het openbaar vervoer.

No comments: