Kunst pissen

"Na de penis van Sint-Gillis en de anus van Brussel is er nu de plasser van Jette. Je kan er haast niet naast kijken op de gevel van Atelier 34Zero, een centrum voor hedendaagse kunst. Een affiche van 20m² van een naakte man die op een tafel ligt en op het punt staat zijn eigen urine tot zich te nemen via zijn wijd opengesperde mond. Het is een werk uit 2004 van de Amerikaanse kunstenaar Keith Boadwee, getiteld ‘Pissing in Mouth’, en man op de affiche is Boadwee zelf. ...

Burgemeester HervĂ© Doyen denkt er alvast het zijne van. ‘Wie ben ik om te bepalen wat goede en slechte kunst is? Maar persoonlijk vind ik dergelijke kunst maar niets en provocerend. Het roept ook geen interessant debat op. Ik ga dit dan ook bekijken met het schepencollege en vragen aan Wodek om dit werk te verwijderen.’."

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20161006_02504680.

Kunst ?? Kunst ??!??, Van het soort dat vroeger massaal in publieke toiletten geproduceerd werd. Dat hoeft nu niet meer want het kan in kunstateliers !

Ik hoop alleen dat het desbetreffende galerij geen subsidies krijgt, want voor dat soort platte vulgariteit wil ik geen belasting betalen !

2 comments:

Anonymous said...

Niet boadwee, maar weewee.

Pablo Carpintero said...

En heimwee naar de tijd dat dergelijke smeerlapperij ons niet in de strot geduwd werd !