Monster

Een monster is bijna geboren. De laatste restjes van een op de familie gestructureerde maatschappij gaan op de schop. En professor Brems is tevreden :

http://www.knack.be/nieuws/belgie/nieuwe-naamwet-verdrijft-eindelijk-de-geest-van-napoleon-uit-ons-familierecht/article-opinion-134831.html.

Ik heb ook dikwijls gedacht dat het niet normaal is dat kinderen verplicht met de naam van hun vader moeten rondlopen (begrijp mij niet verkeerd : ik ben fier op en dankbaar aan al mijn recente voorouders). Maar klare regelgeving is nodig en geen onnoemelijk geknoei.

Alle belangrijke politieke, sociale en morele problemen worden opzij geschoven ; het congres danst rond de bijna onbeperkte  keuzemogelijkheden voor bijkomende, opgepompte problemen, waar geen kat wakker van ligt.

Toch ben ik blij dat ik normaal gezien niet te lang meer in dit chaotische zothuis zal moeten rondlopen.

No comments: