Ollands lijstje

Een ollander in Gent vond het nodig zijn indrukken en ervaringen over ons apenland te noteren. Positief is anders, en het opgestoken vingertje is nooit ver weg.
De manier waarop we problemen oplossen deugt niet ; onze huizen deugen niet ; onze wegen deugen niet ;  we weten te veel over Olland ; onze taal deugt niet ; we weten niet wat voormiddag betekent ;  we moeten wel gek zijn om het azerty toetsenbord te gebruiken ; we zijn te beleefd en racistischer dan den ollander ; wij zijn biersnobs.

Toch vraag ik me wel af waarom een "ernstig" tijdschrift het nodig vindt die jeremiade over te nemen.

Lees : http://www.knack.be/nieuws/ondertussen/10-dingen-die-een-nederlander-opvallen-in-belgie/article-normal-133719.html.

Ik zal toch eens uitgebreid moeten neerpennen wat ik van de ollanders vind. Ik heb er nogal wat ervaring mee. En ik dank den Here elke dag omdat ik niet in Olland geboren ben.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

Ik heb drie nachtmerries. In de juiste volgorde :
in een door de leider gecontroleerd onafhankelijk Vlaanderen wonen ;
in Duitsland wonen ;
in Olland wonen.

Pablo Carpintero said...

Die ollander heeft nu ook tien positieve punten bijeengeschraapt ; http://www.knack.be/nieuws/ondertussen/10-dingen-die-volgens-een-nederlander-fantastisch-zijn-in-belgie/article-normal-134841.html.0

Vijgen na Pasen, manneke.