Stroomtekort

Ik lees dat grote delen van Ledeberg, Gentbrugge en Sint-Amandsberg bij de eersten zullen zijn waar het licht uitgaat bij stroomtekort. Het havengebied, het grootste deel van Gent Centrum, Gent Muide-Sifferdok, Mariakerke en Wondelgem vallen volledig buiten het afschakelplan. Drongen, Gent-Zuid, Sint-Denijs-Westrem en Zwijnaarde kunnen pas in een latere fase worden platgelegd.

Alle Belgen zijn eens te meer gelijk voor de wet, behalve wanneer het om elektriciteitsvoorziening gaat.

Ik zou dolgraag enig inzicht gekregen hebben in de besluitvorming om te weten hoe die beslissingen genomen werden. Erg logisch lijken ze mij niet ... Maar ik beschik natuurlijk bij lange na niet over al de nodige gegevens. Toch heb ik de stellige indruk dat, gezien de enorme complexiteit van het probleem,  een belangrijke dosis van subjectiviteit onmogelijk vermeden kon worden.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

IK zou er veel durven op verwedden dat ik deze winter minstens eenmaal zonder elektriciteit zal vallen. Indien ik aan het stuur zat zouden mijn vingers jeuken om het systeem even uit te testen voor het dan ook werkelijk nodig zou worden. Gelukkig hebben die mensen die aan het stuur zitten veel meer plichtsbesef dan uw gepensioneerde blogger !

Pablo Carpintero said...

Bron : De Standaard, regionaal nieuws Gent.