Oei !

"Voor een vijftigtal Studio Brussel-luisteraars is de jaarlijkse skitrip van de zender, de Snowcase, met vertraging begonnen. De busschauffeur had zijn gps verkeerd ingesteld en was op weg naar het dorpje Plagne in het Franse departement Haute-Garonne, tegen de Spaanse grens. Pas in de buurt van Toulouse roken de inzittenden onraad en zag de busschauffeur zijn fout in. De sneeuwliefhebbers kwamen bijna een dag later aan in het skioord La Plagne in de Savoie."

(Uit de online avond editie van De Standaard).

Ik heb ook al meerdere keren meegemaakt dat een buschauffeur prompt de verkeerde kant uitreed ; dat is een van de "charmes" van de busreizen.

Eén keer heb ik het zelfs meegemaakt dat de chauffeur op een tiendaagse door Frankrijk systematisch tot  meerdere keren per dag de verkeerde kant op reed en koppig de aanwijzingen van de (veel te diplomatische en brave) reisleiders negeerde. Naar de GPS keek hij niet, en over zijn capaciteiten als kaartlezer kan ik maar beter zwijgen. Maar zijn rijvaardigheden - ook in de bergen - waren zonder meer uitstekend te noemen ...

 De langste omweg die ik ooit meemaakte was - dank zij de GPS - een trip van drie uur, en ik leerde een prachtige uithoek van Frankrijk kennen die ik anders nooit zou gezien hebben.

Maar bijna een dag ? Die chauffeur en reizigers  waren ook niet van de rapste of de slimste zeker ?

Bijna onvoorstelbaar, zelfs indien het een nachtrit was.

1 comment:

Anonymous said...

Het zal hun leren naar Stdio Brussel te luisteren ! Ha !