Reizen (?)

De zin in reizen is er zowat uit. Ik had gepland dit jaar weer wat meer te reizen, maar dat zit er niet meer in.

Ik had vier mogelijkheden gepland.

De eerste reis is al achter de rug maar duwde mij met mijn neus op het feit dat ik in snel tempo ouder word en steeds moeilijker "mee" kan. Hellingen, ja zelfs korte dwergjes, worden mijn vijand.

Voor een tweede reis was ik ingeschreven, maar daar heb ik - om "slijtage" redenen - zojuist forfait gegeven.  De behoorlijk tact- en begripsloze  manier waarop mijn annulatie door de bevoegde persoon aanvaard werd zal gevolgen hebben voor onze relatie op langere termijn. Misschien heb ik te lange tenen maar enig respect voor een goede, jarenlange klant is nooit weg. Ik zou hier desbetreffend  een lange litanie van al dan niet kwaadaardige commentaren kunnen aan toevoegen maar dat zou toch niets opbrengen.

Voor de derde reis heb ik beslist me niet eens in te schrijven, en de vierde, sedert jaren mijn zeer geappreciëerde klassieker, maar ook een zware valiezenkoers, is nu mentaal ook al zo goed als geschrapt.

Er zijn grenzen aan alles ; dat is een zekerheid die je leert wanneer je ouder wordt.

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Misschien, héél misschien komt mijn tijd nog !

D said...

vinden het zeer spijtig voor u , maar hopen dat ge toch nog soms eens naar Lourdes kunt gaan.

Pablo Carpintero said...

Bedankt D, maar het hangt er maar vanaf hoe lang het nog duurt als je begrijpt wat ik bedoel. Hihi..