Diarree

Nog een uitreiksel uit het voormeld artikel van De Ridder :

"Of we op een onafhankelijk Vlaanderen afstevenen en wanneer, dat weet ik niet. Ik weet wel dat het dan zonder Brussel zal zijn. Vlaanderen zal de rijkdom van een biculturele natie missen in dat geval en niet meer de uitstraling van een wereldstad hebben. Ik wil er zelfs niet over nadenken, over een Vlaanderen zonder Brussel. Binnenskamers weet de N-VA ook helemaal geen blijf met Brussel."

"Als ik me probeer in te beelden wie onze toekomstige bestuurders zullen zijn, dan vrees ik dat zo'n onafhankelijk Vlaanderen een trieste keizer-koster staat zal worden. Ik ben bestuurder bij een hogeschool. Bij onderwijsinstellingen, gemeentebesturen, cultuurcentra, overal waar ik kom hoor ik klachten over Vlaamse betutteling, decretale diarree, nutteloze rapporteringen, enzovoort. Dat stemt me zeer bezorgd. Wie niet denkt zoals De Wever is een slechte Vlaming. Ofwel dom, ofwel gemanipuleerd."

Ik krijg het zowat van die Flaamse betweters. Laat het geweten zijn dat ik mij een slechte, domme en gemanipuleerde Vlaming weet !!

No comments: