Stiptheid

"Om de stiptheid op te krikken, vraagt Infrabel treinen weg te halen uit de flessenhals Brussel. Dat is een harde dobber voor de NMBS, die reizigers zal moeten teleurstellen."

"Hoe verbeteren we de stiptheid van de treinen op korte termijn? Door enkele spitstreinen van en naar Brussel af te schaffen. Dat radicale idee ligt voor in de onderhandelingen die de NMBS en Infrabel voeren over maatregelen om hun rampzalige stiptheid aan te pakken."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=UI35S450.

Verminder de dienstverlening, dan verbetert ze : dat is een redenering op zijn spoors.

En een harde dobber voor de NMBS die reizigers zal moeten terleurstellen ? Allons, allons, un peu de sérieux s'il vous plait !!

3 comments:

Pablo Carpintero said...

De splitsing van de spoorwegmaatschappij om de concurrentie te bevorderen, uitgevonden door de doorgaans nutteloze en niet ongevaarlijke ronds de cuir in Europa, is op een regelrechte ramp uitgedraaid. De CEO's rollen vechtend over de vloer en de klant kan hen wat.

Die maatregel kan niet snel genoeg teruggedraaid worden. Lost dat het probleem op ? Neen, incompetentie en onwil blijven, op alle niveaus.
Maar het zal veel moeilijker worden om die incompetentie nog op anderen af te schuiven.

Pablo Carpintero said...

Voor een keer hebben ze gelijk :

Groen!: 'Afschaffen piekuurtreinen is wereld op zijn kop' - lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110203_106.

Pablo said...

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=Q535T4J9.