Woningprijzen

Volgens de krant zijn woningprijzen vervijfvoudigd in 25 jaar.

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=5N36D3NR&word=vastgoed.

"Een villa kost in ons land nu gemiddeld 205 procent meer dan in 1985, een appartement 375 procent meer en een woning net geen 450 procent meer."

450 % meer betekent vermenigvuldigd met 5.5. Dat is onzin. Mijn nieuwbouw heeft mij in 1977-1978 een stuk meer dan 100.000 euro gekost. Ik geef grif toe dat ik in de toendertijd overhitte markt bestolen werd. Ik deed letterlijk tientallen prijsaanvragenen ik kreeg slechts een paar offertes. Uit het mager aanbod "koos" ik bovendien iemand die later een een dure prutser bleek te zijn.

Maar niemand maakt we wijs dat mijn woning nu meer dan 550.000 euro of zelfs 450.000 euro (want er zijn wel degelijk kosten aan) waard zou zijn. Een recente schatting lag op 200.000 euro. Wie heeft er belang bij dit soort statistische onzin ?

2 comments:

Anonymous said...

die 200000€ zal nu al veel meer zijn hoor!!
of anders een slechte schatter...

Pablo Carpintero said...

Slechte schatter.