Groei

' De economische groei van de volgende jaren zal structureel klein zijn. Daarom is het veel verstandiger om in duurzame producten te beleggen, eerder dan te rekenen op snelle groei.’

 ‘Alleen de overheid en de financiële wereld hebben zich nog niet aan die nieuwe realiteit aangepast. De overheid hoopt op een nieuwe snelle groei om de sociale zekerheid te kunnen blijven betalen en de schuld af te bouwen. En de financiële wereld blijft ervan overtuigd dat we terug kunnen naar de tijd van de grote beurswinsten. '

‘De crisis heeft mij er ten volle van overtuigd dat de economische wereld de komende dertig jaar grondig zal veranderen en dat de financiële sector zich aan die nieuwe realiteit moet aanpassen. Alleen merkte ik al snel dat weinigen binnen de financiële sector mij wilden geloven.'

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110902_124&word=geert+noels.

Meestal ben ik  het grondig oneens met Geert Noels, een van de economisch-financiële guru's in dit apenlandje. Maar met dit, uit zijn context gelicht, citaat heb ik geen probleem.

Alleen zal de verandering misschien wel een totaal andere richting uitgaan dan waar Noels aan denkt ...

No comments: