Kotsbeu

"Topman Deutsche Bank voelt sfeer van post-Lehman-crisis" - lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110905_045. Wat is het nut van een dergelijke verklaring ?

Ik word het zo stilaan kotsbeu dat graaizuchtige, paniekerige en onverantwoordelijke speculanten en bankiers in de ene na de andere stampede Russische roulette blijven spelen met mijn zuur verdiende spaarcenten. Dat lijkt wel op gelegaliseerde diefstal.

Maar wat kan ik eraan doen ? In mijn eentje kan ik het wereldwijde systeem van graaizucht en corruptie op basis van een totaal scheefgegroeid marktsysteem niet veranderen.

In mijn meest pessimistische momenten hoop ik zelfs dat het ganse systeem ontploft en crasht en van meet af aan op andere, eerlijker en rechtvaardiger basis moet heropgebouwd worden. Maar zo'n crash betekent ook : foetsie spaarcenten ...

No comments: