Failliet

Lees : http://www.demorgen.be/opinie/laat-de-spoorwegen-failliet-gaan-b7555a43/.

Een paar uitreiksels :

"Ons spoor is het duurste in West-Europa per passagier per vervoerde kilometer. De trein rijdt echter vandaag trager van Antwerpen naar Brussel dan in 1935. Als hij al rijdt. ...
De NMBS heeft inderdaad veel gelijkenissen met Sabena voor het faillissement: dysfunctioneel, duur, verlieslatend en gerund door de vakbonden, als je al van bestuur kon spreken. Sabena ging failliet en na enkele tussenstappen werd het Brussels Airlines. ...

Als de NMBS haar 'Sabena' kan afwerpen en top worden door een faillissement, zoals Brussels Airlines, zou dat dus een goed scenario zijn. Want naast een te zware financiële last, kreunt de NMBS ook onder een foute attitude. De maatschappij staat niet ten dienste van de klanten, eerder omgekeerd. De monopoliepositie stelt haar in staat de klanten als wapen te gebruiken voor haar eigenbelang."

Het is hoog tijd dat deze en andere stallen uitgemest worden ! Onze politiek is even stuurloos en rot als onze vakbonden, en daar profiteren de bedrijven van. En daar kan alleen maar nog grotere miserie van komen.

Lees ook :

'We worden geconfronteerd met een opstoot antipolitiek die doet denken aan 'zwarte zondag' uit 1991'.

Waar gaan we in 's hemelsnaam naartoe ?

1 comment:

Anonymous said...

Maar gaat het echt zo goed met Brussels Airlines ?