Verhuis

"Steeds meer Brusselaars en Walen vestigen zich in Vlaanderen, terwijl het aantal Vlamingen dat over de taalgrens trekt in dalende lijn is. Dat zegt CIB Vlaanderen, de Vlaamse beroepsvereniging van vastgoedmakelaars. Vooral veel Brusselaars trekken naar Vlaanderen."

Lees  : http://www.standaard.be/cnt/dmf20160513_02288409.

Ik ga nog maar eens tegen de trend in. Ik droom ervan mijn laatste jaren op de Waalse boerenbuiten, liefst in Waals Brabant, te slijten.
Zeker omdat ik weet dat onze politikasters ons huidig land vroeger of later, en eerder vroeger dan later, om zeep zullen helpen.

Ik woon nu 38 jaar in een (nog) half deftige maar zeer eentonige straat (maar dat verandert snel) met zeer eentonige mensen en ben het hier kotsbeu. Daarenboven kom ik in 't algemeen veel beter overeen met Walen dan met Vlamingen.

Het alles wetende Vlaanderen wordt super arrogant, liberaal, verzuurt en vervreemdt van zijn en mijn wortels.

Waarom doe ik het dan niet ? Omdat ik opzie tegen de verhuis van al de documentatie en andere rotrooi die ik in een zeventigtal decades bijeengezocht heb.En omdat ik de zoektocht misschien niet eens meer zou overleven.

No comments: