Katharen

Vrijdagmorgen vertrekt een Dominicusbedevaart naar het land der Katharen. Ik heb de streek één keer oppervlakkig bezocht en hoopte nu mijn kennis te verdiepen.

Maar ik stel vast dat mijn energie de laatste maanden zeer snel terugloopt en ik heb dus uit voorzichtigheid een maand geleden mijn deelname opgezegd.

Ik had een voorschot betaald van 100 euro en kreeg nu het niet echt vriendelijke en zeer onpersoonlijke bericht  bericht dat ik 40 % van de totale kost moest betalen, die dan eventueel door de verzekering zou worden terugbetaald.

40 % van de totale kost, meer dan 600 euro, dat vind ik nogal straf. Ik heb tenslotte niet een paar dagen voor het vertrek opgezegd. Ik heb lang getwijfeld of ik die zou betalen - het ergste dat ze mij konden aandoen was een proces - maar heb het dan toch maar gedaan omdat ik recht in mijn schoenen wil blijven lopen. En omdat mijn zielenrust me toch nog iets meer waard is.

En ik heb geen enkele zin om "patte blanche" te tonen aan de verzekering.

Ze kennen mij bij die reisorganisatie - ik zal de naam niet noemen - al lang genoeg om te weten dat ik niet opzeg zonder een zeer goede reden. Indien dat voor hen niet goed genoeg is, tant pis.

Vroeg of laat zullen ze de gevolgen ervan ondervinden.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

En mijn 10e deelname aan de Herfstbedevaart naar Lourdes hangt nu aan een totaal uitegrafeld zijden draadje. Ik vind wel een andere organisatie. Spijtig voor de vriendenkring die we over de jaren hebben opgebouwd.

Anonymous said...

Ik vrees het ergste met de huidige toestand in Frankrijk !