Astrid who ?

Terwijl ik vandaag  naar de websites van de kranten keek stelde ik me twee vragen : wie is dat mens en wat heeft katten gooien met kunst te maken ?

Een paragraaf uit één artikel geeft me beide antwoorden :

"Ken uw schrijvers, lees hun werk. Wat een heldere, juiste slogan. Anno nu zou een treffender slogan zijn: 'Ontmoet uw televisie-idolen. Koop hun merchandise.' Hoe moet je een door een ghostwriter bij elkaar geharkt boek over een fenomeen van de realitytelevisie anders noemen? Toegegeven, dat kunnen we eigenlijk ook zeggen over de vrachtwagens vol kook- en dieetboeken ... . Maar voor de chefs maak ik toch graag uitzondering. Voor Wout Bru, Sergio Herman, Jeroen Meus en zeker voor Piet Huysentruyt, ongetwijfeld de Pietste Huysentruyt te lande, die ieder jaar met gemak een paar paletten 'SOS Piet'-boeken aan de ...  man brengt. Het gaat bij die koks, of ze nu vaak op televisie verschijnen of niet, tenslotte om hun vak. Een vak waar ze erg, héél erg goed in zijn. Ken uw chefs, lees hun recepten. Maar wat is nu weer het vak van Astrid? Met den John getrouwd zijn, geloof ik. Ze is er in elk geval erg goed in, dat zal ik niet ontkennen. Amazing Astrid is merchandise, geen boek. En met katten jongleren is of een circusact, of een slechte practical joke, of misschien zelfs gewoon dierenmishandeling. Geen kunst."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1527358/2012/11/02/Waren-op-de-eerste-Boekenbeurs-al-hekken-nodig-om-Astrid-Bryan-fans-op-afstand-te-houden.dhtml.

No comments: