Jan Fabre

Ik lees dat de kattengooiende "kunstenaar" in elkaar geslagen is en dat er een echte haatcampagne tegen hem op gang gekomen is.

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121101_00355238.

Niemand kan of mag dat goedpraten. Naar het schijnt vraagt de kunstenaar zich dan ook af in wat voor een maatschappij we leven, waarin zo iets mogelijk is. Die vraag stel ik me ook ; ik zie een paar snotneuzen zo'n kattenkwaad uithalen, maar een alom gerespecteerd kunstenaar ?

In mijn ogen is die man al die aandacht niet eens waard, maar ik ben dan ook geen kunstkenner. Misschien is er toch ergens een celletje in mijn hersenen dat denkt : Exodus 21:24, of zo iets ...

Ik heb in ieder geval meer sympathie voor de katten dan voor de kunstenaar.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Overigens schijnt die wel georganiseerde, en naar ik verneem niet onwelstellende artiest ook nog gesubsidieerd te worden. In welke maatschappij is zo iets mogelijk ?