Schaapsstal

Ik heb vandaag nog eens de schaapsstal, excuseer stadshal,  tussen Sint-Niklaaskerk, stadhuis en Belfort in haar volle glorie kunnen bewonderen. Vanuit welke hoek je het ook bekijkt, het blijft een buitenaards monster dat op een totaal verkeerde plaats geland is. Mijn uitgesproken negatieve commentaar werd door meerdere omstaanders ongevraagd bijgetreden. Dat bouwwerk  is een ramp. Punt aan de lijn.

Iedereen weet welke onbegrensde liefde ik koester voor Siegfried B. en de zijnen. Indien ik bij een volgende verkiezing nog in leven ben en over al mijn zinnen beschik en dat heerschap belooft formeel dat monster af te breken, dan krijgt hij mijn stem. Hoe ongelooflijk dat ook moge klinken, dat is een belofte (maar gezien mijn leeftijd riskeer ik niet veel ...).

Mijn  zus wou absoluut iets gaan drinken in de kelder onder dat bijna criminele softenongeval. Ik heb haar en haar echtgenoot er van kunnen overtuigen om daar weg te blijven en onze klandieze aan het oude, vertrouwde Voske te gunnen.

En die arme Klokke Roeland in haar betonnen bunker ! Vandaag of morgen valt ze uit eerlijke schaamte naar beneden.

No comments: