Bazen

Bazen hebben één gemeenschappelijk kenmerk : brandende ambitie, veel meer dan competentie of mensenkennis. En dat kan best want  zonder ambitie gebeurt er niets.

Ik heb in mijn 37 jaar lange carrière zes rechtstreekse bazen gehad. Ik vind nog altijd dat ik het met die mensen goed tot zeer goed getroffen heb. Ik kreeg te maken met zeer verschillende karakters en uiteenlopende competenties maar dat viel bijzonder  goed mee.

Er was één uitzondering, een man die de afdeling volledig moest ombouwen maar die zeer snel tegen de muur van de werkelijkheid botste en met stille trom verdween. Een "super" competent, gespeeld charmant, maar nijdig, onverdraagzaam, vals en verraderlijk heerschap.

Ik heb zojuist nog maar eens - tegen mijn principes in - een lijstje gelezen op http://www.jobat.be/nl/artikels/is-jouw-baas-een-psychopaat/?utm_source=standaard&utm_medium=content&utm_content=blok2&utm_campaign=home

Jullie weten hoezeer ik van lijstjes houd. Maar die man was duidelijk een psychopaat, en achteraf gezien heb ik veel geluk gehad dat er niet meer psychopaten mijn pad gekruist hebben !

No comments: