BTW

Ik ben nu al een paar keer in een redelijk recente en zeer druk bezochte brasserie gaan eten, en iedere keer kreeg ik op het einde van het maal de rekening maar zonder BTW bon. Die mensen riskeren grof want zij kunnen onmogelijk al hun klanten kennen en een inspecteur kan daar een serieuze slag slaan.

Waarschijnlijk rekenen ze de BTW wel door in hun prijzen, maar stoppen die in hun zak in plaats van die af te dragen zoals het hoort.

Maar ze zouden er beter aan denken : schone liedjes duren niet lang. Ik heb tot nu toe niets gezegd omdat ik wou weten of het uitblijven van de BTW bon een vergetelheid of een vast beleid was. Het lijkt er dus op dat het beleid is. Nu ik dat weet zal ik een volgende keer misschien wel eens keet schoppen ... maar er zijn al zo weinig brasseries waar je behoorlijk kan eten voor een aanvaardbare prijs - indien  ik deze ook op mijn zwarte lijst schop wordt de keuze weer zoveel kleiner.

Een tweede slecht punt : honden worden aanvaard als tafelgenoten. Het beest zat wel op een handdoek maar vleide toch regelmatig zijn kop op de tafel. Brrr.

Ik denk dat ik er toch best kan wegblijven.