Geblaat en haat

"Voor een portie demagogisch en wuft gezwam moet men nog altijd bij de katholieken zijn".

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1534942/2012/11/16/Voor-een-portie-demagogisch-en-wuft-gezwam-moet-men-nog-altijd-bij-de-katholieken-zijn.dhtml - waarin een bekende kattenvreter nog maar eens, zonder enige poging tot objectivering,  zijn platste gal en haat kan uitspuwen over alles en iedereen die zich katholiek.

Ik heb het programma niet gezien en zou het, indien ik geweten had dat het geprogrammeerd was, ook zorgvuldig vermeden hebben.

Maar gezien ik nog regelmatig in de zondagsvieringen blootgesteld word aan stapels progressief gemekker en geblaat, en omdat ik sommige van de deelnemers aan voormeld gesprek al meerdere keren aan het woord gehoord heb,  kan ik mij wel een en ander voorstellen bij de verontwaardiging van de auteur.

Toch begrijp ik niet waar sommige mensen zich nog kunnen over opwinden : laat die kerk toch met rust ; ze is met  uiterste toewijding bezig zichzelf ten gronde te richten.

No comments: