De Leeuw ...

... versus De Nul. Vakbond tegen kapitaal. Geen van beiden is in staat de objectieve waarheid te zien zo die al bestaat.

Twintig, dertig jaar geleden had ik mij instinctief achter het standpunt van De Nul geplaatst. En nu ?

"Arrogantie lijkt een synoniem te worden voor ondernemers. Ik denk niet dat alle ondernemers uw lijn volgen. Ik wil niet geloven dat dit de enige teneur is in de bedrijfswereld, want dan gaan we echt wel de weg op van een zeer verziekte maatschappij. Als ik u en uw volgers lees, gaan die 500 psychologen veel werk hebben.

Meneer De Nul, om af te sluiten: als u nog eens zulke boude uitspraken meent te moeten doen aan het adres van werklozen en bij uitbreiding de hele maatschappij, denk dan even dat u misschien heel veel geluk hebt gehad. Dat het evengoed anders had kunnen lopen. Dat u een van de gelukkigen bent die het zich kunnen veroorloven arrogant en fout te zijn."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1657168/2013/06/24/Oppassen-meneer-De-Nul-wanneer-u-met-modder-gooit.dhtml.

No comments: