Bucket list

Gisterenavond aan tafel, bij een overigens voortreffelijke maaltijd,  werd onder andere gesproken over onze bucket lists.

Een tafelgenote die ik verder niet zal vernoemen, wou ooit nog New York, maar ook Hawaïi of Tahiti bezoeken ; ook Mexico werd terloops vernoemd.

Ze plaatste Hawaii en Tahiti in de omgeving van Miami, de Caraïben en de Bahamas. Dit gebeurde met vage aanwijzingen op een geschetste kaart waarbij de aangewezen streken niet specifiek benoemd werden.

Toen ik zei dat haar doelwitten in de Stille Oceaan lagen, steeg de temperatuur. Ze lanceerde een hevige discussie met ondergetekende, inclusief de suggestie dat ik niet wist waarover ik praatte. Heel even gingen haar commentaren mijn psychische draagkracht te boven ... maar toen Google Earth - op een vermaledijde smartphone - erbij gehaald werd kon ze niet anders dan haar ongelijk toegeven.

Vergeet nooit dat bucket lists gevaarlijke onderwerpen  zijn voor tafelgesprekken.

1 comment:

Pablo Carpintero said...


En overigens : op mijn bucket list staat maar één enkel onderwerp : don't forget to breathe (met dank aan mijn kapper).