Fier ?

"Het Minderhedenforum is een affichecampagne gestart waarop Vlamingen met een migratieachtergrond te zien zijn, met de bijhorende tekst: ‘Ik ben Vlaming. Mag ik ook fier zijn?’. De campagne komt er na de racistische commentaren op de dood van een jongen met Marokkaanse roots vorige week. ...

In de affichecampagne zijn verschillende Vlamingen met een migratieachtergrond te zien, met naast hen een logo dat verwijst dat van de Vlaamse beweging. Alleen luidt de leuze niet ‘Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op’, maar ‘Ik ben Vlaming. Mag ik ook fier zijn?’"

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20160808_02416592.

Natuurlijk mogen die mensen fier zijn. Hoe meer hoe liever ; hoe meer hoe beter !

Maar eigenlijk vind ik dat een onzinnige vraag.

Waarom zou men, waarom zou ik er in godsnaam fier op moeten zijn dat ik Vlaming ben ? Voor hetzelfde geld was ik Panamees, Brit, god betere Duits, of Eskimo. Geef mij één enkele goede reden ... of nee, laat maar, het lukt jullie toch niet !

No comments: