Klantvriendelijkheid

"Verschillende banken bieden online vermogensbeheer aan waarbij u advies krijgt zonder menselijke tussenkomst. Is dat een goed idee?"

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20160819_02430791.

Hoe minder contact men heeft met de "bankiers", hoe beter, en zij zijn hun klanten ook liever kwijt  dan rijk.  Klanten zijn onvermijdbaar huisvuil geworden.

Ik heb deze week dinsdag en deze namiddag nog eens een voorbeeld gehad van de groeiende klantonvriendelijkheid bij een welbepaalde bank.

Ik zal een bijna onmenselijke inspanning doen en geen naam noemen hoewel ze dat dubbel en dwars verdient.

Bij de niet vernoemde bank ben ik al klant sedert 1963 of 1964. In al die decennia heb ik nooit iets anders gezien dan steeds sneller wegsmeltende klantvriendelijkheid, arrogantie (en incompetentie ?).

Maar wat denken we wel ! Dat we enig respect verdienen ? Balivernes ! Dat we zo maar over onze eigen centen kunnen beschikken, terwijl ons steeds meer overbodige maar duur betaalde "diensten" in de strot geduwd worden ?

Overdrijf ik ? Ik denk het niet. Ben ik razend ? Zeker en vast.

Maar spijtig genoeg kan je de banken geen kwaad toewensen want ze spelen met ons eigen geld. Wanneer zij een grove fout maken mogen wij toch altijd weer betalen.

Brrr !

2 comments:

Pablo Carpintero said...

En het ergste is dat ze de overheid ook in hun macht hebben !

Pablo Carpintero said...

Een beetje respect kost niets, maar wanneer je te lomp bent om dat in te zien ...