Administratiehengsten

Vanmorgen heb ik een nogal eigenaardige en in mijn ogen verdachte mail ontvangen over de aangifte van mijn alarmsysteem bij de "bevoegde" overheid. Niet geheel ten onrechte werd deze kramiekelijke mail door mijn pc als spam behandeld.

Toch schijnt de mail inderdaad "valide" te zijn.

Naar blijkt is het systeem nog maar eens veranderd en moet iedere alarminstallatie ieder jaar opnieuw electronisch herbevestigd worden door de gebruiker. De "voordelen" van het systeem (voor de politie) worden uitvoerig toegelicht. Maar de voorwaarden waaronder die aangifte moet gebeuren  lijken mij ubu-esk. Die zijn blijkbaar opgesteld door mensen die bijna alle contact met de realiteit verloren hebben en die zich zo goed mogelijk achter een meterdikke betonnen muur verschanst hebben.

Lees : https://vigilis.ibz.be/upload/documents/info_e-aangifte_alarmsysteem.pdf.

Een (niet bepaalde) administratieve boete dreigt voor allen die de "nodige" stappen niet doen. Mijn haren rijzen ten berge. De politie ten dienste van de bevolking ? Nee, de bevolking ten dienste van de databanken van de politie. Big brother nadert met rasse schreden !

Volgende stap : een belasting op de alarminstallaties ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Wanneer ik dergelijke "pesterijen" lees krijg ik meer begrip voor de Amerikaanse republikeinen : hoe minder staat hoe beter ?