3 januari

Een van de menigvuldige takken of twijgen De Vidts in mijn stamboom.

Op 3 januari 1683 wordt Joanna Maria De Vidts geboren te Pamel ; zij is een dochter van Joannes (Pamel 1651 - 1724) en Maria De Vleminck die te Pamel overleed in 1716.

In 1711 huwt ze met Joannes Baveghems (Meerbeke 1681 - Pamel 1737). Zij hadden minstens vier dochters, waarvan er een zeer jong stierf, en een zoon. Ze werd meisenier in Grimbergen in 1715.

De Meerbeekse smid Jan Baveghems had zijn vrouw Joanna Maria De Vidts op de Dries te Pamel gezocht. In 1711 trouwden ze en gingen ze naar Meerbeke waar de eerste kinderen geboren worden. Niet lang echter, want als de ouders van Joanna Maria op Ledeberg overleden zijn, komt het gezin terug naar de Dries. Daar sterven Joannes en Joanna Maria.

Joanna Maria De Vidts (Pamel 1683 - 1726) ;
Elisabeth Baveghems (Pamel 1723 - 1807), haar dochter ;
Joannes Josephus Van Lierde, molenaar,  (Pamel 1746 - 1811), haar zoon ;
Maria Elisabeth Van Lierde, herbergierster, (Pamel 1790 -1838), zijn dochter ;
Joannes De Vidts, (Pamel 1811 - 1881),  haar zoon.

Joannes trok van de Brusselstraat naar de Piezelstraat waar hij zijn vrouw Maria Elisabeth Van der Sleyen (Pamel 1811 - 1860) vond.

En, zoals ik al meerdere malen vermeldde, stam ik langs twee kanten af van Jan en Maria Elisabeth :

Antonia De Vidts (Pamel 1840 - ?), hun derde dochter, was de grootmoeder van mijn vader's moeder en de meter van mijn moeder's moeder ;

Felix De Vidts (Pamel 1853 - 1940), het jongste van hun acht kinderen, was de grootvader van mijn moeder.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

De tekst over de verhuis van Jan en Joanna Maria komt uit de publicaties van de enkele jaren geleden overleden onovertroffen Gerard Van Herreweghen.