31 januari 1885


Op die datum werd mijn grootmoeder Maria Antonia De Vidts geboren te Pamel. Ik heb aan haar al meerdere artikeltjes gewijd. Zij was een dochter van Felix (Pamel 1853 - 1940) en Blondien Muylaert (Denderhoutem  1849 - Pamel 1942).

In tegenstelling tot haar ouders die beiden een redelijk gezegende leeftijd bereikten, is mijn grootmoeder te jong gestorven (Okegem 25 september 1949) na een leven vol toewijding maar ook vol ziekte en tegenslag. Twee van haar zonen gingen haar vooraf in de dood. Sommige herinneringen aan die droeve dagen staan diep in mijn hart en geheugen gegrift.

Maar bij het schrijven van dit postje komen ook vele mooie herinneringen aan deze toegewijde en liefdevolle vrouw weer naar boven ...

Op de foto staat mijn grootmoeder  met haar oudste kleinkind (ik). De foto werd gemaakt in 1941.

1 comment:

Anonymous said...

en toen waard ge presies nog een braaf manneke...