20 april 1980

20 april 1980 werd een van de allerslechtste dagen van mijn leven.

Kort na middernacht stierf mijn vader in het zo genaamde "hospice" van Sint-Amandsberg na een leven van pijn, verdriet maar voornamelijk toewijding aan de anderen, voornamelijk aan zijn gezin, waarvoor hij altijd zijn eigen wensen en verlangens wegcijferde.

Mijn vader heeft geen gemakkelijk leven geleid ; maar nooit was iets hem te veel. Hij heeft ons altijd een schitterend voorbeeld gegeven waarin offervaardigheid een centrale rol speelde.

Ik heb al geschreven dat ik het bijzonder spijtig vind dat zijn kleinkinderen hem niet of maar zeer kort gekend hebben.

Hij is veel te vroeg van ons weggenomen, en ik mis hem nog altijd ...

Waren er maar meer mensen zoals hij ; de wereld zou eenveel betere plaats zijn om in te leven.


Petrus Joannes Timmermans
(Meerbeke 14.10.1913 - Gent 20.04.1980)

1 comment:

D said...

hebben vandaag aan u gedacht.
sterkte!!