Wantrouwen

Mijn wantrouwen - ja zelfs lichte afkeer - van banken en bankiers begint stilaan pathologische vormen aan te nemen.

Publiciteit rond dienstverlening aan de klanten zou verboden of tenminste ernstig teruggeschroefd moeten worden. Het enige objectief van de banken is de maximalisatie van hun winst, met of tegen de klanten !

Toen ik op pensioen ging zei ik bij manier van spreken tot mijn hard en zuur verdiende spaarcentjes : "ga naar de bank en vermenigvuldig u". Dat was bijzonder  naïef en onrealistisch, bijna misdadig. Dank zij het magistrale beheer van de banken en de medeplichtige overheid vloeien ze steeds sneller weg. Mijn vinger zit nog in de dijk, maar de dijk staat op breken.

En wie wordt daar beter van ? IK al zeker niet !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Tweederde van Belgen (62%) heeft vertrouwen in het advies van de bank (20% heeft het niet, 18% is neutraal).

Zie : http://www.knack.be/nieuws/belgie/de-grote-geldenquete-dit-vindt-de-belg/article-normal-845207.html.

Amai, amai, amai ...