Roundup

"De Vlaamse regering zal het gebruik door particulieren van glyfosaat verbieden. Maar de grootste verbruiker is de landbouw.

Tot er wetenschappelijke duidelijkheid bestaat over de gezondheidsrisico’s zal het gebruik door particulieren van glyfosaat, dat onder meer in de onkruidverdelger Roundup zit, verboden worden. Dat is wat Vlaams minister van Natuur en Landbouw Joke Schauvliege (CD&V) zo snel mogelijk aan de Vlaamse regering wil voorstellen."...

"‘Voor particulieren lijkt het mij zinvol om het voorzorgsprincipe toe te passen’, zegt Jan Pauwels, de woordvoerder van minister Schauvliege ... . ‘Landbouwers zijn beter vertrouwd met de risico’s van dergelijke middelen. Particulieren gebruiken het slechts sporadisch. We willen hen beschermen tegen verkeerdelijk gebruik.’"

Overigens zal  het goedje wel verkocht mogen worden aan particuliere verbruikers maar mogen die het niet verbruiken.

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20170426_02854154.

Ik noem dat pure hypocrisie, en een zoveelste "stuut" van madam Joke.

Amai, amai, amai ...

Overigens heb ikzelf enkele weken geleden een electrische onkruidverdelger (met hete lucht) gekocht. Die aankoop is een miskleun. De efficiëntie van het gebruik  is verre van evident en ik vraag me af wat dat apparaat zal betekenen voor mijn electriciteitsverbruik.

No comments: